Moto-foto z długim czasem naświetlania

Masz chęć ‘postrzelać’ niecodzienne i efektowne fotki, ale brak Ci inspiracji? Chcesz potrenować swoją kreatywność? Oto przykład, jak w prosty sposób można uzyskać ciekawy efekt bez potrzeby używania drogiego sprzętu. Wystarczy statyw, aparat…i targi motoryzacyjne w pobliżu.

Autor poniższego filmu (Brian Shaler) pokazuje jak przy użyciu długiego czasu naświetlania (ok. 3 s.) rozmyć tło fotografowanego obiektu pozostawiając przy tym sam obiekt ostry.

Wystarczy ustawić aparat ze statywem na obrotowej platformie, na której prezentowane są samochody na wystawach czy targach. Efekt ciekawy, realizacja prosta – warto spróbować.

Film chyba nie wymaga komentarza. Miłego oglądania.

Zastawiałem się z jakich innych sytuacjach można skorzystać z tego pomysłu? Pierwsze co mi przyszło do głowy to pociąg (np. portret z rozmytym tłem za oknem). Pociąg  jedzie szybciej, a więc czas można skrócić. Inny pomysł? Schody ruchome (gdzies już widziałem). Jak masz jakiś inny pomysł, to napisz w komentarzu.

4 odpowiedzi do “Moto-foto z długim czasem naświetlania”

  1. Generalnie wszystko co sie rusza, nie trzesie zbyt mocno i mozna postawic na tym statyw lub sam aparat i cos jeszcze :)